zondag 31 augustus 2014

Kinderen zijn al snel tevreden

Mijn dochter van twee is gek op puzzelen. Als ze voor de zoveelste keer vol aandacht weer de puzzel van Sneeuwwitje en de zeven dwergen af heeft, laat ze me die ook voor de zoveelste keer vol trots zien. Ik vertel haar uiteraard dat ik het heel knap van haar vind. En dat lieg ik niet, want dat vind ik als trotse moeder ook echt.

Dan vraag ik of ik niet eens een andere puzzel voor haar moet halen. "Nee hoor mama, zegt ze, deze is wel goed."

2 opmerkingen:

  1. Volgens mij ging mijn vorige comment niet helemaal goed? Ik schreef dus:

    Ooooh sweet <3 Met boekjes precies hetzelfde hier: we hebben een kast vol en mijn kinderen willen altijd weer Poet en Kepi op smikkeltocht lezen. Ik twijfel nu of ik 80% van de boekjes weg ga doen, misschien eerst eens naar de zolder...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben bij mijn ouders een 'spelotheek' gemaakt. Een kast met speelgoed. Alle kinderen kunnen daar speelgoed inleveren maar ook weer wat meenemen. Zo ruilen we het speelgoed en ook de boekjes wat met elkaar. Misschien ook in jullie familie van toepassing?

    BeantwoordenVerwijderen