dinsdag 19 augustus 2014

Je haar wassen met een zeepje

Hetgene wat ik niet zo snel zou minimaliseren is mijn haar. Ik heb veel haar. Lekker lang en lekker veel. Van flessen op het muurtje naast de douche hebben we ook lekker veel.
Mijn dochters haar heb ik nog nooit met zeep gewassen, dus daar hebben we geen shampoofles voor nodig. Maar zelf durf ik nog niet helemaal zonder shampoo door het leven, net als de nopoo-beweging. Maar die grote flessen chemische troep staan me ook steeds meer tegen. Nu kwam er laatst iemand met een natuurlijk haarzeepje voor me aanzetten van Lush. Het ruikt lekker en schuimt geweldig. Ze zouden zo'n 80(!) wasbeurten meegaan. Hoewel ik dacht dat mijn haar wel als touw aan zou voelen, zo zonder cremespoeling, valt het 100 procent mee. Ik kon het juist goed doorkammen en het is hartstikke schoon. Er komt zelfs wat meer krul in! Ik ben om! De grote shampoo- en cremespoelingflessen gaan de deur uit en het piepklein schattig zeepblikje krijgt een plaatsje in mijn badkamerlaatje.

Onderstaand filmpje gaat over de shampoo-generatie, zou je echt eventjes moeten zien.


1 opmerking:

  1. als tussenoplossing maak ik eerst de shampoo op. Een paar theelepels baking soda aangelengd met drupje shampoo. Goed resultaat! baking soda wordt verkocht in karton : geen onnodig plastic!

    BeantwoordenVerwijderen